Charles Explorer logo
🇬🇧

Media Ethics

Class at Faculty of Arts |
ANM50569

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Mezi probíraná témata budou patřit zejména aplikace vybraných právních předpisů: ústavní právo (právo na informace pro svobodné vytváření názorů, svoboda slova a její limity), autorské právo (citace, zpravodajská licence), služeb informační společnosti (nevyžádané obchodní sdělení), osobnostní právo (ochrana osobních údajů, ochrana osobnosti a oprávněných zájmů organizace, pomluva), právo na přístup k informacím, trestní právo (porušení zákona ve veřejném zájmu, užívání nedovolených zpravodajských prostředků), tiskové právo (odpovědnost vydavatele a poskytovatele informačních služeb, tisková oprava, odpověď, dodatečné sdělení, doplňující informace a další nástroje), zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání (objektivita a vyváženost, ochrana dětí, mladistvých, názorové svobody a menšin, subliminální reklama, pornografie, násilí, rasismus, alkohol, tabák, drogy), právo spotřebitele (klamavá reklama, reklama na léky, alkohol, tabák). Zvláštní pozornost bude věnována mezinárodněprávnímu kontextu plynoucímu z členství ČR v Radě Evropy a etice médií veřejné služby při plnění §2 zák. 483/1991 Sb. a §2 zák. 484/1991 Sb. v kontextu příslušných ustanovení (zejm. §31 a 32) zákona 231/2001 Sb.

U studentů se předpokládá základní orientace v mediální teorii (komunikační modely), žurnalistické teorii (žánry) a právní teorii (subsidiarita).

Annotation

This course provides students with basic knowledge of the issues of media ethics in the context of European and Czech legislation regulating of this area, co-regulatory and self-regulatory mechanisms and media-specific co-regulatory mechanisms of public service media.

The aim of the course is to acquire the ability to be aware of the legal framework regulating media communications and public interest in determining control, self-understand legal texts covering media ethical issues and apply them in the context of real situations connected with the exercise of the profession of journalist, worker-purpose communication (advertising, PR) or recipient (consumers) of media content.

The course will require an active and independent study students of legal documents.

Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.