Rámcová témata:
Raná historie celebrity - od bájných hrdinů po první masmédia.
Celebrita filmu a televize.
Hudební celebrita.
Cesta k demokratizaci celebrity.
Celebrita ve světě nových médií: YouTube, Instagram a TikTok.
Celebrita sociologicky: celebritní kapitál, charisma, panoptikon. Role celebrity ve společnosti.
Celebrity hrály důležitou roli ve formování identity jednotlivce již přinejmenším v průběhu celého 20. století. S příchodem sociálních médií se ale vůbec poprvé jejich polem působnosti stal stejný virtuální prostor, který obývají běžní lidé - jejich fanoušci.
Sociální sítě jako Facebook, Instagram nebo YouTube tak umožnily zrod zcela nových (mikro)celebrit, které fanoušky získávají a zároveň k nim promlouvají pomocí stejných nástrojů, jaké běžní uživatelé používají ke každodenní komunikaci. Předmět představuje historii celebrity v návaznosti na historii médií, sociologicky rozebírá roli celebrity ve společnosti a nakonec se věnuje právě jejímu přerodu v celebritu novomediální a souvisejícímu kolapsu kontextů.