Kurz se zaměřuje na aktuální problematiku vývoje vzdělávacích aplikací, a to jak z teoretické, tak praktické perspektivy. Účastníci kurzu si osvojí základy problematiky vzdělávání v digitálním prostředí. Kurz vychází ze zásad konstruktivistické pedagogiky – tedy učení se prostřednictvím vzdělávacích situací. V tomto případě budeme sledovat, jaké vzdělávací situace mohou vznikat v digitálním prostředí, jak tyto situace přenést do prostor učení se (např. školní třída), případně do žitého světa uživatelů. Studenti a studentky se seznámí v několika případových studiích s konkrétními projekty v této oblasti i s modelovým procesem vývoje aplikací. Prostřednictvím četby se zaměříme i na aktuální akademický výzkum v tomto poli. Výstupem kurzu by měl být návrh vzdělávací aplikace a procesu jejího vývoje.
1) Vzdělávání: aktéři a perspektivy, dokumenty
2) Základní koncepty a pojmy: Digital Learning, Distance Learning, Game Based Learning, MOOC, LMS...
3) Vývoj vzdělávacích aplikací: přednáška hosta
4) Digitální prostředí a prostory učení
5) Výzkum ve vzdělávání: četba (např. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning)
6) Workshop I: Vzdělávací aplikace – kritická analýza konkrétních projetků
7) Výzkum ve vzdělávání četba II (např. Online Learning)
8) Workshop II: Proces vývoje vzdělávací aplikace
9) Workshop III: Návrh projektu vzdělávací aplikace Program kurzu může být upraven podle potřeb a zájmu studentů. <span style="font-size: 11pt; font-family: Arial; color: #000000; background-color: transparent; font-weight: 400; font-style: normal; font-variant: normal; text-decoration: none; vertical-a
Kurz se zaměřuje na aktuální problematiku vývoje vzdělávacích aplikací, a to jak z teoretické, tak praktické perspektivy. Účastníci kurzu si osvojí základy problematiky vzdělávání v digitálním prostředí.