Charles Explorer logo
🇬🇧

Theory of Education I.

Class at Faculty of Arts |
APD160043

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován tak, aby studenty seznámil s problémy spojené s vypracováváním vědního profilu teorie výchovy, s filosofickým a praktickým rozměrem této pedagogické disciplíny. Zdůrazňuje antinomický charakter výchovy a uvádí do historických souvislostí její reflexe. Studenti po jeho absolvování získají vědomosti o základních pozicích ve výchovných teoriích, metodologických přístupech k fenoménu výchovy a historickém pozadí aktuálních výchovných tendencí i stereotypů.

1. Výchovné antinomie. Pedagogika jako “systém kontradikcí”

2. Teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou

3. Sémantické pole termínu “výchova”

4. Logiky formativního působení

5. Autenticita a tradice ve výchově

6. Výchova a kultura (H. Arendt, G. Bachelard)

7. Antická a humanistická tradice v teoriích výchovy

8. Dualistické koncepce člověka a výchovy a jejich kritika u J. Deweyho

9. Soudobé teorie výchovy