Charles Explorer logo
🇬🇧

Educational Psychology II

Class at Faculty of Arts |
APD160046

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíl předmětu: Cílem předmětu je vytvořit základ pro porozumění pedagogicko-psychologické problematice s ohledem na současné směry v pedagogické psychologii. Osnova předmětu:

1. Autoregulace učení – teoretické přístupy, metakognice a učení, vytváření metakognitivních dovedností ve vyučování

2. Motivace v pedagogických situacích – vybrané teoretické přístupy, typy motivace, motivace žáků k učení, motivace a nuda, atribuční teorie a její aplikace ve školní praxi, ovlivňování učební motivace

3. Hodnocení ve škole – podstata, funkce, formy hodnocení, sebehodnocení

4. Komunikace ve škole.

5. Klima školní třídy - vymezení pojmu, základní dimenze klimatu, výzkumy klimatu školní třídy. Kultura školy, klima školy.

6. Sociokulturní background žáka, teorie sociokulturního handicapu (Kohn, B. Bernstein, P. Bourdieu)

7. Rodinná a/versus školní socializace – výchovné styly v rodině, charakteristika modu socializace v rodině a ve škole, role rodiče a role učitele, osvojování role žáka

8. Vztahy mezi rodinou a školou - odlišnost pozic a vidění problémů, obtížnost komunikace a dialogu