Pochopení sociálního rozměru člověka pohledem psychologie. Student se má učit do jisté míry předvídat chování lidí podle sociálního kontextu, v němž se nacházejí. Může tak volit preventivní strategii a taktiku svého chování a naučit se profesionálně zvládat emoce okolí a odvracet zbytečné konflikty mezi lidmi.
Objectives: Understanding the social dimension of a person through psychology. The student has to learn by to anticipate to some extent people's behavior according to the social context in which they are located. Can so choose the preventive strategy and tactics of their behavior and learn to master it professionally surrounding emotions and averting unnecessary conflicts between people.
Obsah:
Masmediáln í komunikace.
Agresivita
Sociálně patologické jevy se zaměřením na děti a mládež;
Aplikace sociální psychologie;
Autoritářství;
Sociální trénink; Sociálně psychologické myšlení v každodenním životě a v činnosti sociálních pracovníků;
Sociálně psychologické teorie a kultura.
Přátelství, láska, rozchody.
Altruistické jednání.
Domácí násilí, nezaměstnanost a její psychosociální důsledky, nové sociálně patologické chování (Emo, Gothic, kmeny a klany).
Content: Mass media communication. Aggressiveness. Socio-pathological phenomena with a focus on children and adolescents
Application of social psychology; Authoritarianism; Social training; Socio-psychological thinking in everyday life and in the activities of social workers; Socio-psychological theory and culture. Friendship, love, breakup
Altruistic behavior. Domestic violence, unemployment and its psychosocial consequences, new socially pathological behavior (Emo, Gothic, tribes and clans).
Otázky, témata ke zkoušce:
Uchazeči si ke zkoušce přinesou seznam prostudované literatury. Uvádějí se pouze tituly, které uchazeči o zkoušku prostudovali celé. Literaturu ke zkoušce lze i konzultovat se zkoušejícím. jaroslav.kota@ff.cuni.cz