Cílem předmětu je, aby studenti rozšířili a prohloubili své znalosti z prvního (úvodního) semestru srovnávací pedagogiky. Prostor bude věnován analýze aplikovaných pedagogických témat, která budou komparována v zahraničních kontextech. Studenti budou vedeni k práci s aktuálními zahraničními informačními zdroji a statistikami souvisejícími s probíranými tématy.
Obsah:
Problémy českého školství z pohledu mezinárodního srovnání
Vybrané indikátory mezinárodního srovnávání:
Vzdělání a sociální důsledky
Participace na vzdělávání
Výdaje na vzdělávání
Mzdy učitelů
Velikost tříd
Délka výuky
Charakteristiky učitelů
Digitální technologie a cizí jazyky na školách
Zdroje:
Greger, D., Dvořák, D., Janík, T. et al. (2015). Srovnávací pedagogika: proměny a výzvy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.
OECD (2019). Education at a Glance 2019: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing.
EU (2019). Education and Training Monitor 2019 - Czech Republic. Luxembourg: EU.
EU (2019). Education and Training MONITOR 2019. Luxembourg: EU.