Charles Explorer logo
🇬🇧

Comparative Education II

Class at Faculty of Arts |
APD190021

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem předmětu je, aby studenti rozšířili a prohloubili své znalosti z prvního (úvodního) semestru srovnávací pedagogiky. Prostor bude věnován analýze aplikovaných pedagogických témat, která budou komparována v zahraničních kontextech. Studenti budou vedeni k práci s aktuálními zahraničními informačními zdroji a statistikami souvisejícími s probíranými tématy.

Obsah:

Problémy českého školství z pohledu mezinárodního srovnání

Vybrané indikátory mezinárodního srovnávání:

Vzdělání a sociální důsledky

Participace na vzdělávání

Výdaje na vzdělávání

Mzdy učitelů

Velikost tříd

Délka výuky

Charakteristiky učitelů

Digitální technologie a cizí jazyky na školách

Zdroje:

Greger, D., Dvořák, D., Janík, T. et al. (2015). Srovnávací pedagogika: proměny a výzvy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta.

OECD (2019). Education at a Glance 2019: OECD Indicators. Paris: OECD Publishing.

EU (2019). Education and Training Monitor 2019 - Czech Republic. Luxembourg: EU.

EU (2019). Education and Training MONITOR 2019. Luxembourg: EU.