Charles Explorer logo
🇨🇿

Pedagogika volného času

Předmět na Filozofická fakulta |
APD219001

Anotace

Předmět se zaměřuje na vybrané psychologické aspekty výchovy ve volném čase a zabývá se současnými trendy v oblasti výchovy ve volném čase. Zaměřuje se i na problémy, se kterými se pedagogičtí pracovníci setkávají a řeší. Vysvětluje podstatu takových výchovných postupů, jako je animace, výchova zážitkem, participace, práce v terénu. Zabývá se i způsoby získání kvalifikace pro obory vychovatel či pedagog volného

času a v této souvislosti i požadavky na osobnost těchto pedagogů.

Studijní literatura:

Činčera, J., Kaplánek, M., Sýkora, J. (2009). Tři cesty k pedagogice volného času. Brno: Tribun EU.

Pávková, J. (2014). Pedagogika volného času. Praha: Katedra pedagogiky PedF UK.

Dostupné z http://www.vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/25_pavkova.pdf

Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál.

Němec, J. (2004). S hrou na cestě za tvořivostí. Brno: Paido.