Charles Explorer logo
🇬🇧

Theory of Education

Class at Faculty of Arts |
APD300018

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Osobnost a její výchova. Genetická a sociální podmíněnost formování osobnosti.

Utváření osobnosti v prenatálním a ranném věku. Různé koncepce osobnosti a její výchovy.

Proces utváření osobnosti. Důsledky pro výchovu.

Situace jako pedagogický problém. Sociologické a psychologické aspekty výchovy.

Prožitková, citová a kognitivní stránka výchovného procesu. Pedagogická interakce.

Význam empatie pro pedagogickou komunikaci. Roviny pedagogického působení.Preferenční postoje učitele k žákům.Kauzální atribuce a autoatribuce.

Pedagogická práce se sociální skupinou. Bipolární a substancionální model pedagogické interakce.

Socializace a individualizace. Vliv sociální skupiny na utváření osobnosti jejích členů.

Hledání optimálního modelu pedagogicky účinného působení na rozvoj osobnosti prostřednictvím sociální skupiny. IRIO skupiny (integrované, respektující individualitu osobnosti) jako nový model výchovné skupiny.

Sebereflexe, sebepoznání, sebehodnocení a sebevýchova. Rozhodovací proces jako prostředek výchovy ke svobodě a zodpovědnosti.

Výchova k utváření pozitivní životní pozice. Výchova k prosociálnímu jednání a chování.

Provázející výchova.