Charles Explorer logo
🇨🇿

Pedagogické poradenství a diagnostika I

Předmět na Filozofická fakulta |
APD300025

Anotace

Cílem kurzu je seznámit posluchače s vývojem a teoretickými východisky různých poradenských přístupů. Zvýšit odbornou připravenost studentů pro oblast pedagogických intervencí směrem k žákům s určitými specifickými potřebami, pro porozumění a pomoc při řešení běžných problémů žáků a jejich rodičů, ale i pro vytváření a rozvíjení osobního stylu práce (pro lepší sebedefinování v profesi).

Obsah kurzu vychází jednak z filozofie poradenského systému na školách a jednak je tvořen základními poznatky z pedagogicko-psychologické diagnostiky a poradenství tak, jak se s nimi pedagogičtí pracovníci na školách běžně setkávají při své práci. Osnovu tvoří zhruba následující tematika: poradenský proces a poradenské systémy, poradenství v oblasti školství - poradenské přístupy a strategie v poradenství, zásady poradenské práce, osobnost a etické aspekty práce por. pracovníka - poradenství v jednotlivých fázích života dítěte, - diagnostický aspekt v práci učitele, - analýza sociálních vztahů ve třídě, - profesionální orientace a výchova k volbě povolání, problematika leváctví, - školní zralost a poruchy adaptace na školu.