Charles Explorer logo
🇨🇿

Základy pedagogického poradenství

Předmět na Filozofická fakulta |
APD30101

Sylabus

Osnova předmětu:

Obsah vychází jednak z filosofie poradenského systému na školách a jednak je tvořen základními poznatky z pedagogicko-psychologické diagnostiky a poradenství tak, jak se s nimi pedagogičtí pracovníci na školách běžně setkávají při své práci. Osnovu tvoří následující tematika:

- Poradenský proces a poradenské systémy, poradenství v oblasti školství.

- Poradenské přístupy a strategie v poradenství, zásady poradenské práce.

- Osobnost a etické aspekty práce poradenského pracovníka.

- Poradenství v jednotlivých fázích života dítěte.

- Diagnostický aspekt v práci učitele.

- Analýza sociálních vztahů ve třídě.

- Profesionální orientace a výchova k volbě povolání.

- Problematika leváctví.

- Školní zralost a poruchy adaptace na školu.

- Práce s nadanými žáky.

Anotace

Bakalářské studium.

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit posluchače s vývojem a teoretickými východisky různých poradenských přístupů. Zvýšit odbornou připravenost studentů pro oblast pedagogických intervencí směrem k žákům s určitými specifickými potřebami, pro porozumění a pomoc při řešení běžných problémů žáků a jejich rodičů, ale i pro vytváření a rozvíjení osobního stylu práce (pro lepší sebedefinování v profesi).