CÍL PŘEDMĚTU: Student by měl porozumět předmětu a metodám srovnávací pedagogiky, měly by se naučit vyhledávat a využívat domácí i zahraniční poznatky o vzdělávacích systémech a pedagogických problémech v jiných zemích a kriticky posuzovat náš
školský systém na základě znalostí vývojových trendů ve světě.
PŘEDNÁŠKOVÉ OKRUHY:
Úvod do srovnávací pedagogiky jako vědecké disciplíny.
Historie srovnávací pedagogiky
Metodologie srovnávací pedagogiky.
Analýza vzdělávacích systémů vybraných zemí - Evropa (VB, N, FR, DÁN)
Analýza vzdělávacích systémů vybraných zemí - svět (vybrané regiony/kontinenty: Čína, Japonsko, Korea, Kanada, USA, Australie, Afrika)
Řízení školství v zemích EU.
Vzdělávání učitelů ve světě.
Mezinárodní vztahy a výchova - humanitární péče.
Evropská dimenze ve vzdělávání.
Jazykové vzdělávání.
Speciální pedagogika ve světě.
Domácí vzdělávání ve světě.
Český vzdělávací systém v mezinárodním srovnání.
Analýza českého vzdělávacího systému z hlediska světových trendů.
Interpretace komparativních studií a statistik
Světové trendy v oblasti školství.