Charles Explorer logo
🇨🇿

Sociálně pedagogické teorie

Předmět na Filozofická fakulta |
APD510013

Anotace

Cíl předmětu:

Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s pojmy, principy a teoriemi, které jsou odborným východiskem sociálně pedagogické pomoci v práci s klienty.

Osnova předmětu:

• sociální pedagogika a sociálně pedagogická práce

• paradigmata sociálně pedagogické pomoci

• metodologická specifika pomáhajících teorií

• účinné faktory sociálně pedagogické práce

• profesionální vztah a hranice autonomie

• etika v pomáhajících profesích

• direktivní a non-direktivní přístupy

• na klienta zaměřené přístupy (filozofická, teoretická východiska, pojetí pomoci a metody)

• behaviorální přístupy (filozofická, teoretická východiska, pojetí pomoci a metody)

• konstruktivistické a systemické přístupy (filozofická, teoretická východiska, pojetí pomoci a metody)

• narativní přístupy (filozofická, teoretická východiska, pojetí pomoci a metody)

• antiopresivní přístupy (filozofická, teoretická východiska, pojetí pomoci a metody)

• pedagogika osvobození (filozofická, teoretická východiska, pojetí pomoci a metody

Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. ubject aim:

Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to acquaint students with the concepts, principles and theories that are the professional basis of social pedagogical assistance in working with clients.

Course syllabus:

• social pedagogy and social pedagogical work

• paradigms of social pedagogical assistance

• methodological specifics of helping theories

• effective factors of social pedagogical work

• professional relationship and autonomy

• Ethics in helping professions

• directive and non-directive approaches

• client-centered approaches (philosophical, theoretical background, concept of help and methods)

• behavioral approaches (philosophical, theoretical background, concept of help and methods)

• constructivist and systemic approaches (philosophical, theoretical background, concept of help and methods)

• narrative approaches (philosophical, theoretical background, concept of help and methods)

• anti-depressive approaches (philosophical, theoretical background, concept of help and methods)

• pedagogy of liberation (philosophical, theoretical background, concept of help and methods)

It is allowed to complete the course in the next section of study.