Cíl:Studenti budou schopni odpovědět na otázky:Jakým způsobem přistupovat v měnících se podmínkách k hodnocení
žáka? Jaký je vztah cílů vyučování a hodnocení? Jaké má učitel možnosti výběru metod hodnocení? Jak pracovat s formativním a sumativním hodnocením? Jak zapojit samotné žáky do procesu hodnocení? Jaké podoby má slovní hodnocení?
Hlavní tematické okruhy:
Hodnocení jako organická součást jakékoliv lidské činnosti
Hodnocení žáků ve vyučování a jeho specifika
Význam hodnocení v současné škole
Podstata hodnocení - vztah hodnocení a cíle vyučování
Funkce hodnocení - motivační, informativní, regulativní, výchovná, prognostická, diferenciační
Fáze hodnotícího procesu
Formy hodnocení : klasifikace, slovní hodnocení, didaktické testy, sebehodnocení, portfolio
Princip objektivity a subjektivity ve školním hodnocení
Význam pozitivního a negativního hodnocení žáků ve škole
Současné tendence ve vývoji hodnocení
Možnosti vnitřní diferenciace a hodnocení
Kritéria hodnocení
Hodnotící jazyk - popisující a posuzující
Vztah formativního a sumativního hodnocení
Slovní hodnocení a rodiče