Teorie člověka
(dvousemestrální předmět)
Cílem vysokoškolské přednášky je uvést studující oboru Pedagogika do různých způsobů tematizace problému člověka a ukázat jak mytické a archaické formy vykládající postavení člověka na zemi, mezi ostatními tvory a v kosmu ovlivňuje do dnešních dob pojetí a sebepojetí člověka. V úvodu přednášky jsou probrána některá mytologická, náboženská a filosofická pojetí člověka; pozornost je dále věnována založení filosofické antropologie. Vzhledem k orientaci přednášejícího předmět obsahuje stručný úvod do fenomenologického pojetí člověka. Pozornost je věnována pozitivistickému způsobu myšlení v konfrontaci s hermeneutikou a konstruktivismem. Vzhledem k tomu, že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Kurs Teorie člověka je doporučen zvláště studujícím, kteří jsou orientováni na problematiku osobnostního a sociálního rozvoje.
link pro připojení k výuce LS 2020 - 2021: Teorie člověka II st 14.10 ‒ 15.45 139/C Doc.Koťa
APD519016 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad91c9c0d44244d289c1ca2233c2628bc%40thread.tacv2/Teorie%2520%25C4%258Dlov%25C4%259Bka%2520II?groupId=cfdaf8c1-030f-468f-b67b-cf2f63282764&tenantId=71cbe59b-f59f-49d8-bed9-6de6b6468917
Vzhledem k orientaci přednášejícího je předmět orientován na fenomenologické pojetí člověka. Pozornost je věnována pozitivistickému způsobu myšlení v konfrontaci s hermeneutikou a konstruktivismem. Vzhledem k tomu,
že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci teorií člověka v pedagogice (teorie moci, manipulace, násilí, autority, biomoci.
Vzhledem k orientaci přednášejícího je předmět orientován na fenomenologické pojetí člověka. Pozornost je věnována pozitivistickému způsobu myšlení v konfrontaci s hermeneutikou a konstruktivismem. Vzhledem k tomu,
že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci teorií člověka v pedagogice (teorie moci, manipulace, násilí, autority, biomoci (M. Foucault).