Charles Explorer logo
🇬🇧

Theory of Man II.

Class at Faculty of Arts |
APD516042

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Teorie člověka

(dvousemestrální předmět)

Cílem vysokoškolské přednášky je uvést studující oboru Pedagogika do různých způsobů tematizace problému člověka a ukázat jak mytické a archaické formy vykládající postavení člověka na zemi, mezi ostatními tvory a v kosmu ovlivňuje do dnešních dob pojetí a sebepojetí člověka. V úvodu přednášky jsou probrána některá mytologická, náboženská a filosofická pojetí člověka; pozornost je dále věnována založení filosofické antropologie. Vzhledem k orientaci přednášejícího předmět obsahuje stručný úvod do fenomenologického pojetí člověka. Pozornost je věnována pozitivistickému způsobu myšlení v konfrontaci s hermeneutikou a konstruktivismem. Vzhledem k tomu, že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Kurs Teorie člověka je doporučen zvláště studujícím, kteří jsou orientováni na problematiku osobnostního a sociálního rozvoje.  

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

link pro připojení k výuce LS 2020 - 2021: Teorie člověka II st 14.10 ‒ 15.45 139/C Doc.Koťa

APD519016 https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3ad91c9c0d44244d289c1ca2233c2628bc%40thread.tacv2/Teorie%2520%25C4%258Dlov%25C4%259Bka%2520II?groupId=cfdaf8c1-030f-468f-b67b-cf2f63282764&tenantId=71cbe59b-f59f-49d8-bed9-6de6b6468917

Vzhledem k orientaci přednášejícího je předmět orientován na fenomenologické pojetí člověka. Pozornost je věnována pozitivistickému způsobu myšlení v konfrontaci s hermeneutikou a konstruktivismem. Vzhledem k tomu,

že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci teorií člověka v pedagogice (teorie moci, manipulace, násilí, autority, biomoci.

Vzhledem k orientaci přednášejícího je předmět orientován na fenomenologické pojetí člověka. Pozornost je věnována pozitivistickému způsobu myšlení v konfrontaci s hermeneutikou a konstruktivismem. Vzhledem k tomu,

že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci teorií člověka v pedagogice (teorie moci, manipulace, násilí, autority, biomoci (M. Foucault).