1. Pedagogická diskuse a snahy o reformu školy před rokem 1914 v českých zemích monarchie. 2. Reforma školy jako součást kulturně kritické diskuse o reform ě společnosti. 3. Volná škola, nová výchova – kořeny hnutí, východiska, program, proměny. 4. Snahy o reformu školy po roce 1918. 5. Koncept jednotné vnitřně diferencované školy – návrh V. Příhody a ČOU. 6. Ověřování tzv. příhodovské reformy v meziválečném Československu. 7. Německé učitelstvo a příhodovská reforma.
Studijní literatura
KASPER, Tomáš; KASPEROVÁ, Dana; PÁNKOVÁ, Markéta. „Národní“ školství v první Československé republice. Praha: Academia, 2018, v tisku.
KASPER, Tomáš; KASPEROVÁ, Dana, PÁNKOVÁ, Markéta. Ed. Meziválečná školská reforma v Československu. Praha: Academia, 2015. ISBN 978-80-200-2496-1.
KASPEROVÁ, Dana Československá obec učitelská. Praha: Academia, 2018, v tisku.
KASPEROVÁ, Dana. Child, Pupil, School and the Reformo f Society – a Few Notes
Regarding the Czechoslowakian Inter-War Pedagogical Reform Debate. Pedagogika, 2015, vol. LXV., N. 5, pp. 487-501.
KASPEROVÁ, Dana. Výchova průmyslového člověka a firma Baťa v meziválečném
Zlíně. Liberec: Technická univerzita, 2014. ISBN 978-80-7494-176-4.
OELKERS, Jürgen. Reformpädagogik: Eine Dogmengeschichte. Weinheim: Juventa Verlag, 1989.
VÁŇOVÁ, Růžena. Československé školství ve 30. letech: (příhodovská reforma). Praha:
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 1995.
VÁŇOVÁ, Růžena, Karel RÝDL a Josef VALENTA. Výchova a vzdělávání v českých dějinách. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 1992.