- cílem je získat základní přehled o způsobu poskytování telefonické pomoci dětem a mládeži v náročné obtížné situaci, studenti získají základní teoretické informace o telefonické krizové intervenci a linkách důvěry, zároveň se aktivně zapojí v nácvicích technik a diskusi (očekává se účast na přednáškách a aktivní přístup během semináře).
-
Prakticky tento výběrový předmět nabízí:
- obtížná životní situace (spouštěče ve škole a rodině)
- seznámení s psychickým stavem dětí a mládeže v obtížných životních situacích
- obtížné situace v důsledku šikany (nástin řešení šikany ve škole)
- telefonické linky důvěry (úvod do telefonické krizové intervence
- Linka bezpečí (instituce, výcvik pracovníků, provoz)
- osobnost pomáhajícího profesionála na lince důvěry pro děti
- návštěva pracoviště Linky bezpečí
- techniky komunikace s dětským a mladistvým klientem (aktivní naslouchání atd.)