* Základní obsah:
1) základní historie příchodu Romů na území ČR a jejich struktura, výrazné okamžiky pro roce 1989
2) romství/romipen, tradiční romská rodina (důraz na výchovu dětí), současný model romské rodiny
3) dynamika vztahu Romů a majority
4) Romové a veřejná správa
5) základní modely práce s Romy - sociálně pedagogické metody a zásady komunikace s Romy
6) příklady vybraných projektů
Romové jsou rozmanití a alespoň částečné pochopení této rozmanitosti je podmínkou pro úspěšnou práci s nimi.
Co tuto rozmanitost tvoří? Jak s touto rozmanitostí pracovat? Jak se v ní pohybovat? Budou pedagog/sociální pedagog bude schopný odborně pracovat s příslušníky romských komunit. Bude znát základní terminologii vč. základních historických faktů a v socio-kulturní specifika. Seznámí se s aktuálními přístupy v práci s Romy a pojetím tématu ve veřejné správě.
Základní termíny romipen/identita, romská rodina, sociální vyloučení, Olašští Romové, Slovenští Romové, komunikace, hodnoty, romské tradice, menšina, majorita, soužití, mediální obraz, integrace.