Úkolem teoreticko-praktického kurzu je uvést studenty do problematiky práce s třídním kolektivem – specificky pak jakým způsobem je možné podporovat a rozvíjet dobré vztahy ve školní třídě. Kurz klade důraz na to, jakým způsobem může učitel téma dobrých mezilidských vztahů zařazovat do školního prostředí, a to s ohledem na specifické didaktické principy osobnostně sociální výchovy. Východiskem pro práci v kurzu budou praktické činnosti, které budou reflektovány a následně didakticky analyzovány.
Základní literatura:
Dubec, M. (2007). Poznáváme, určujeme a dodržujeme základní pravidla chování ve třídě a ve škole: Tematický okruh osobnostní a sociální výchovy Mezilidské vztahy : lekce 7.1 (Vyd. 1). Praha: Projekt Odyssea.
Valenta, J. (2006). Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi (1. vyd). Kladno: AISIS.
Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy (Vyd. 1). Praha: Grada.
Vaňková, J. (2007): Pečujeme o dobré vztahy: Tematický okruh osobnostní a sociální výchovy Mezilidské vztahy : lekce 7.2 (Vyd. 1). Praha: Projekt Odyssea.
Doporučená literatura:
Helus, Z. (2007). Sociální psychologie pro pedagogy (Vyd. 1). Praha: Grada.
HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2006.
HERMOCHOVÁ, Soňa a VAŇKOVÁ, Jana. Hry pro rozvoj skupinové spolupráce. Praha: Portál, 2014.
Kasíková, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní škola (Vyd. 2., rozš. a aktualiz). Praha: Portál.
Kolář, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany (Vyd. 1). Praha: Portál.
Miovský, M., & Bartík, P. (Ed.). (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství (Vydán í první). Praha: Sdružení SCAN : Centrum adiktologie, Psychiatrická klinika, 1. LF UK v Praze : VFN v Praze.
Valenta, J. (1999). Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik: (Srovnání systémů) (Vyd. 1). Praha: ISV.
Valenta, J. (2008). Metody a techniky dramatické výchovy (Vyd. 1). Praha: Grada.
VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 3. Praha: Portál, 2009.
VOPEL, Klaus W. Skupinové hry pro život 4. Praha: Portál, 2009.