Dlouhodobé začlenění do sociálně orientované instituce podporuje kontinuální formy sociálně pedagogických aktivit studenta, zahrnuje plánování sociálně pedagogického dění a jeho průběžnou reflexi a supervizi. Zároveň jsou podporovány a rozvíjeny individuální dovednosti při práci s klienty.
Zkušenosti a poznatky z asistentské stáže se shrnují do komplexní písemné práce (rozsah 15-20 stran).
Tato práce se člení do dvou částí:
- teoretické, v níž student prokáže znalost teoreticko-metodologických východisek, tvořících kontext a pozadí poskytovaných služeb (pomoc, podpora, depistáž, alternativní socializace apod.),
- praktické, ve které student analyzuje sociálně pedagogické dění s klienty v dané instituci, zpracuje 2 kazuistiky a v syntetické podobě představí vlastní sociálně pedagogické aktivity.
V tomto povinném studijním předmětu se jedná o další stupeň studentských praxí, který má charakter individuálního projektu a formu asistentské služby, je ukončen zkouškou a student získá 8 kreditů.
Dlouhodobé začlenění ( 8 týdnů = 320 hodin) do sociálně orientované instituce podporuje kontinuální formy sociálně pedagogických aktivit studenta, zahrnuje plánování sociálně pedagogického dění a jeho průběžnou reflexi. Zároveň jsou podporovány a rozvíjeny individuální dovednosti při práci s klienty.
Zkušenosti a poznatky z asistentské stáže se shrnují do samostatné písemné práce (rozsah 15-20 stran). Tato práce se
člení do dvou částí: 1. teoretické, v níž student prokáže znalost teoreticko-metodologických východisek, tvořících kontext a pozadí poskytovaných služeb ( pomoc, podpora, depistáž, alternativní socializace apod.), 2. praktické, ve které student analyzuje sociálně pedagogické dění a klienty v dané instituci, zpracuje 2 kazuistiky a v syntetické podobě představí vlastní sociálně pedagogické aktivity.
Tuto práci student odevzdá vedoucímu učiteli praxe minimálně 14 dní před termínem zkoušky. Obsah zkoušky vychází z předložené samostatné písemné práce.