Předpokladem je, že student vykoná nejméně 90 hodin přímé praxe (cca 6 hodin denně) v zařízeních s pevnou pracovní dobou (např. ped.-psych. poradny) a zhruba 30 hodin věnuje přípravě, samostatnému studiu, analýze dostupných materiálů apod. V případě, že student bude praxi absolvovat v některém ze zařízení s celodenním provozem, kde se drží služby (např. diagnostické ústavy, výchovné ústavy, dětské domovy apod.), vykoná 81 hodinu (3 x 27) ?přímé výchovné činnosti" v průběhu maximálně jednoho měsíce. Zbývajících 39 hodin vyplní ?činností nepřímou" - např. účastí na poradách, přípravou do služeb, příp. noční službou apod. (podle konkrétních požadavků dané instituce).
Součástí praxe je písemný materiál (asi 3 - 5 stran strojopisu), který student zpracuje jako zprávu reflektující vykonanou praxi.
Cílem je, aby si student vytvořil, případně zkonkretizoval představy o svém budoucím profesním zařazení a získal základní orientaci v systému poradenských služeb. Prostřed-nictvím přímých odborných aktivit student získá praktické zkušenosti jednak v oblasti práce s klientem a jednak s prací v týmu poradenských pracovníků. Seznámí se se základními poradenskými přístupy a metodami.
Předpokládá se, že student vykoná nejméně 90 hodin přímé praxe ( cca 6 hodin denně) v zařízeních poskytujících poradenskou činnost a zhruba 30 hodin věnuje přípravě, samostatnému studiu, analýze dostupných materiálů apod. V případě, že student bude praxi absolvovat v některém ze zařízení s celodenním provozem, kde se drží služby (např. diagnostické ústavy, výchovné ústavy, dětské domovy apod.) vykoná 81 hodin ( 3x27)
"přímé výchovné činnosti" v průběhu maximálně jednoho měsíce. Zbývajících 39 hodin vyplní "činností nepřímou" - např.
účastí na poradách, přípravou do služeb, případně noční službou a pod ( podle požadavků dané instituce).
Součástí praxe je písemný materiál ( cca 3-5 stran ), který student zpracuje jako zprávu reflektující vykonanou praxi.