Cílem přednášky je uvést studující oboru Pedagogika do různých způsobů tematizace problému člověka a ukázat jak mytické a archaické formy vykládající postavení člověka na zemi, mezi ostatními tvory a v kosmu ovlivňuje do dnešních dob pojetí a sebepojetí člověka. V úvodu přednášky jsou probrána některá mytologická, náboženská a filosofická pojetí
člověka; pozornost je dále věnována založení filosofické antropologie. Vzhledem k orientaci přednášejícího je předmět završen úvodem do fenomenologického pojetí člověka. Vzhledem k tomu, že každá pedagogická teorie obsahuje zjevnou
či skrytou tematizaci lidské osobnosti, je kurs určen pro zájemce, kteří jsou orientováni k obecně vědním teoretickým a filosofickým základům oboru. Zvláštní pozornost je věnována tematizaci přirozeného světa, teorii hry a hermeneutické problematice. Kurs Teorie člověka je doporučen zvláště studujícím, kteří jsou orientováni na problematiku osobnostního a sociálního rozvoje.<
Learning outcomes of the course unit The aim of the lecture is to introduce students of Pedagogy into different ways of thematization of human problem and show how mythical and archaic forms interpreting the position of man on earth, among other creatures and in the cosmos times of conception and self-conception of man. Some mythological, religious and philosophical concepts are discussed in the introduction human; further attention is paid to the foundation of philosophical anthropology. Given the orientation of the lecturer is a subject culminated in an introduction to the phenomenological concept of man. Because every pedagogical theory contains obvious or hidden thematization of human personality, the course is intended for those who are oriented towards general philosophical foundations of the field. Special attention is paid to the thematization of the natural world, game theory and hermeneutic problems. Learning outcomes of the course unit The course Human Theory is recommended especially for students who are oriented on personality and personality problems social development.