Charles Explorer logo
🇬🇧

Ethical Education

Class at Faculty of Arts |
APEV10003

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíl předmětu:

Cílem studijního předmětu je seznámit studenty se základními etickými náhledy na problematiku správného jednání, s vývojem etických teorií, vést studenty k porozumění základním etickým pojmům, ke kritické reflexi etických témat; zprostředkovat poznatky o zákonitostech morálního vývoje u dětí a dospívajících a pohledy na pojetí a praxi etické výchovy v demokratické a pluralitní společnosti.

Osnova předmětu:?

Funkce mravního předporozumění v životě jedince?

Základní předpoklady konsensu pro mravní jednání a hodnocení?

Vztah svobody rozhodování a závaznosti mravního jednání. ?

Koncepce dobrého života v starořeckém a středověkém myšlení?

Empirismus a transcendentalismus v etice?

Morální a hodnotový relativismus ?

Existenciální etická východiska?

Etologické a sociobilogické výhrady vůči nepodmíněným mravním závazkům?

Diskursivní etika jako pokus a završení projektu moderny?

Konflikt liberálních a komunitárních představ o sebeuskutečnění ?

Logický novopozitivismus v etice?

Vliv postmoderního myšlení na koncepty hodnot a mravní praxi?

Morální vývoj jedince ve vztahu k vývoji kognitivnímu?

Možnosti školy v ovlivňování mravního vědomí, svědomí a jednání dítěte?

Metody a formy mravní výchovy ?

Otázky manipulace a hodnotové indoktrinace ve výchově a vzdělávání?

Etická výchova v rámcových vzdělávacích programech?

Etika učitelství