Sylabus1.Podstata kooperace v sociálně psychologickém a pedagogickém rámci, její význam v současnosti. Učící sespolečnost.2. Různá uspořádání sociálních vztahů v úkolových situacích – kooperace, kompetice, individualistickéuspořádání.
3. Vzdělávací a výchovné prostředí a problematika kooperace. Virtuální prostředí a kooperace. Škola a kooperace.4. Kooperativní učení v různých vzdělávacích prostředích: škola, profesní vzdělávání..
5. Principy kooperativního učení a jejich aplikace v různých vzdělávacích prostředích.6. Metodologické a metodické otázky kooperativního učení, hodnocení v tomto systému.
7. Problémy kooperace spojené se zaváděním do vzdělávací praxe, praxe školy.
8.Vztah kooperace ve školních podmínkách k profesní sféře.9. Formování kooperativních sociálních dovedností.
10. Možnosti týmové práce učitelů na škole. Týmová práce v jiných institucích. Řízení participativních týmů.
Cílem studijního předmětu je uvést studenty do problematiky sociálních vztahů, které mají vliv na učení a (nejen) učitelské profesní činnosti. Jeho jádrem je problematika kooperace, kooperativního učení a týmové práce. V předmětu se předávají znalosti a dovednosti důležité pro pedagogické působení ve školách i jiných institucích. Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, tj. je zamě řen na porozumění dané tematiky a formování dovedností spjatých se spoluprací.
Student obdrží zápočet po splnění kooperativního projektu, zadaného ve výuce předmětu.
Povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia.