Charles Explorer logo
🇨🇿

Psychologie spotřebního chování a prodeje

Předmět na Filozofická fakulta |
APS300081

Sylabus

Úvodní seznámení s danýmí oblastmi aplikované psychologie.

Seznámení s možnostmi praktického využití psychologie spotřebního chování a prodeje.

Videoukázky zásad prodejního chování a obchodního jednání.

Referování seminárních prací.

Témata:

Vymezení a historie psychologie spotřebního chování a prodeje

Trh, segmentace trhu a spotřebitelský výzkum

Osobnost spotřebitele I.

Osobnost spotřebitele II. (a spotřebitelské typologie)

Sociální aspekty spotřebního chování - mikrovlivy

Sociální aspekty spotřebního chování - makrovlivy

Typy a fáze prodeje, psychologické aspekty prodeje

Osobnost prodejce - osobnostní specifika a příprava prodejce

Obchodní jednání a vyjednávání

Obchodní jednání se zahraničními partnery, zvláštnosti prodejních aktivit v zahraničí

Anotace

Předmět dává základní orientaci a náhled prostřednictvím stěžejních témat, která tvoří jádro uvedených psychologických aplikací. Jedná se o různé aspekty spotřebního chování a prodejních aktivit.

Přednášková témata jsou doplněna videonahrávkami výukového a ilustračního charakteru. Do programu přispívají také studenti referováním seminárních prací na téma dojednané s vyučujícím.