Úvodní seznámení s danýmí oblastmi aplikované psychologie.
Seznámení s možnostmi praktického využití psychologie spotřebního chování a prodeje.
Videoukázky zásad prodejního chování a obchodního jednání.
Referování seminárních prací.
Témata:
Vymezení a historie psychologie spotřebního chování a prodeje
Trh, segmentace trhu a spotřebitelský výzkum
Osobnost spotřebitele I.
Osobnost spotřebitele II. (a spotřebitelské typologie)
Sociální aspekty spotřebního chování - mikrovlivy
Sociální aspekty spotřebního chování - makrovlivy
Typy a fáze prodeje, psychologické aspekty prodeje
Osobnost prodejce - osobnostní specifika a příprava prodejce
Obchodní jednání a vyjednávání
Obchodní jednání se zahraničními partnery, zvláštnosti prodejních aktivit v zahraničí
Předmět dává základní orientaci a náhled prostřednictvím stěžejních témat, která tvoří jádro uvedených psychologických aplikací. Jedná se o různé aspekty spotřebního chování a prodejních aktivit.
Přednášková témata jsou doplněna videonahrávkami výukového a ilustračního charakteru. Do programu přispívají také studenti referováním seminárních prací na téma dojednané s vyučujícím.