Využití poznatků o výživě v praxi.
Regulace příjmu potravy za normálních a patologických stavů.
Centrální mechanismy řízení příjmu potravy. Hlad, sytost. Příčiny narušení regulačních mechanismů.
Vývoj potravního chování, vznik preferencí a averzí v dětském věku.
Ontogeneze potravního chování.
Nutriční osobnost a její vývoj.
Význam rodiny a sociálního prostředí pro upevňování zdravotně prospěšných nutričních návyků.
Vznik nutričních preferencí a averzí a mechanismy jejich fixace.
Výživa jako součást životního stylu. Mentální hygiena a výživa. Zdravotní a psychologické důsledky nevyváženého příjmu potravy.
Evoluční kořeny výživových zvyklostí. Kulturní evoluce a potravní chování člověka. Tradice, zvyklosti, rituály ve výživě a jejich význam v životě současného člověka.
Předmět má ukázat význam výživy pro vývoj a funkce CNS a její působení v kulturní evoluci člověka, má demonstrovat význam výživy ve vývoji psychiky člověka, tělesné i duševní činnosti dítěte, dospělého i stárnoucího jedince. Má seznámit s působením výživy na individuum, s úlohou výživy v pracovní činnosti jedince a se sociálními aspekty jídla.Ukazuje výchovné možnosti, které poskytuje výživa pro předškolní a školní věk i období dospívání.
Má dát teoretický základ a potřebnou poznatkovou základnu pro studium psychických poruch spojených s výživou.
Pro tento dotaz bohužel nemáme k dispozici žádné další výsledky.