Spoolečné sestavení obsahového i časového programu praktik
Studenti si individu álně či ve dvojicích připraví vybranou diagnostickou metodu dle vlastního výběru a dostupného manuálu či literatury (KDP)
Diagnostika proběhne na semináři, probandi budou především kolegové-studenti na semináři
V rámci semináře proběhne zpětná vazba k administraci diagnostické metody
Autoři do určeného data zpracují výstupy z diagnostiky pro každého probanda, přibližně na stránku A4
Vyhodnocení a zprávu je nutné poslat vedoucím semináře s časovým předstihem na e-mail pro potřeby kontroly
Na semináři proběhne sdělení výsledků diagnostiky konkrétním probandům včetně zpětné vazby ze strany “klienta”
Společná diskuse k užitému diagnostickému postupu či metodě, jeho administraci, vyhodnocení, interpretaci a zpětné vazbě
Seminář slouží k procvičení různých diagnostických metod pod supervizí (nad rámec metod probraných v povinných předmětech). V průběhu výuky se student důkladně seznámí s jednou diagnostickou metodou a zprostředkovaně s dalšími metodami.
Každý účastník cvičení by měl mít možnost zadat zvolenou metodu ostatním studentům, vyhodnotit ji (pod supervizí vedoucího předmětu), předat výsledky alespoň jednomu ze studentů a stručně všem metodu představit. Studenti tak mají možnost se s metodami seznamovat přímo i nepřímo (vyplnění, získání interpretace výsledků a informace o metodách).
Diagnostické metody jsou voleny vzhledem k náplni povinných kurzů a vzhledem k potřebám zúčastněných