Spoolečné sestavení obsahového i časového programu praktik
Studenti si individuálně či ve dvojicích připraví vybranou diagnostickou metodu dle vlastního výběru a dostupného manuálu či literatury (KDP)
Diagnostika proběhne na semináři, probandi budou především kolegové-studenti na semináři
V rámci semináře proběhne zpětná vazba k administraci diagnostické metody
Autoři do určeného data zpracují výstupy z diagnostiky pro každého probanda, přibližně na stránku A4
Vyhodnocení a zprávu je nutné poslat vedoucím semináře s časovým předstihem na e-mail pro potřeby kontroly
Na semináři proběhne sdělení výsledků diagnostiky konkrétním probandům včetně zpětné vazby ze strany “klienta”
Společná diskuse k užitému diagnostickému postupu či metodě, jeho administraci, vyhodnocení, interpretaci a zpětné vazbě
The seminar’s goal is to practice various diagnostic methods under supervision (beyond the methods covered in the mandatory courses). During the course, the student will become thoroughly familiar with one diagnostic method and indirectly with other methods.
Each participant in the exercise should have the opportunity to assign the chosen method to other students, evaluate it (under the supervision of the lecturer), present the results to at least one of the students and briefly introduce the method to everybody. This way students have the opportunity to get acquainted with the methods directly and indirectly (having the method administered, getting the interpretation of the results and information about the methods).
The diagnostic methods are chosen according to the content of the mandatory courses and the needs of the participants.