1. Úvod, pravopis a výslovnost, fonologie
2. Jmenný rod, sponové sloveso, člen
3. Zájmena, číslovky základní, plurál jmenných slovních druhů
4. Přítomný čas sponového slovesa, předložky
5. Přítomný čas indikativu a imperativ sloves
1. a
2. třídy
6. Spojky souřadicí, zdrobněliny
7. Ostatní číslovky, Vokativ
8. Nepravidelná slovesa a nepravidelné tvary sloves, nepřímý pád
9. Nepřímý kmen, akuzativ substantiv
10. Nepřímý kmen a akuzativ ostatních jmen
11. Reflexiva, budoucí čas sloves
1. a
2. třídy
12. Imperfektum sloves 1 a
2. třídy a sponového slovesa
13. Spojky podřadicí, částice, komparace
14. Opakování
15. Adverbiální modifikátory, dativ
16. Participia
17. Perfektum
18. Lokativ
19. Slovesně-jmenné a neosobní vazby, slovesa
3. třídy
20. Ablativ
21. Perfektum a iterativní tvary sloves
3. třídy, kauzativa a faktitiva
22. Instrumentál
První součástí tohoto předmětu je intenzivní praktická výuka jazyka, směřující k co nejrychlejšímu osamostatnění v komunikaci a práci s primárními prameny (romské texty, nahrávky). Součástí druhou je výuka analytického uchopení jazyka (těžiště této součásti je v přednáškách), které je předpokladem k pozdější aktivní práci s jazykem a zároveň nerodilým mluvčím pomáhá v systematičtějším osvojení praktických jazykových schopností. Posluchači by ve třech letech kurzu měli získat základní lingvistické a sociolingvistické informace ve vztahu ke slov. romštině (gramatika; dialektní diferenciace-regionální variety, bilingvismus; formy jazyka: mluvená-psaná, stanovení ortografie, standardizační problémy, atd.) a schopnost komunikovat ve slovenské romštině.