1) Úvod do marketingu ( Podstata marketingu, Marketingové koncepce, Úloha marketingu v moderní firmě)
2) Marketingové prostřed í (Faktory vnitřní a vnější, Funkce marketingového oddělení firmy, Mikroprostředí, Makroprostředí)
3) Marketingový informační systém, marketingový výzkum (Proces marketingového řízení a MIS, Proces marketingového výzkumu, Zdroje dat, Získávání primárních údajů, Analýza dat, Závěrečná zpráva a její prezentace)
4) Kupní chování zákazníků (Kupní rozhodovací proces, Faktory ovlivňující chování kupujícího, Nákup v průmyslovém prostředí, Státní trh)
5) Strategické marketingové řízení I. (Strategické plánování, Analýza trhu, Marketingové analýzy)
6) Strategické marketingové řízení II. (Analýza konkurence, Konkurenční strategie)
7) Strategické marketingové řízení III. (Segmentace trhu, Marketingové strategie, Cílové trhy, Marketingový mix, Umisťování a cíle marketingu)
8) Výrobková politika (Marketingové pojetí výrobků a služeb, Životní cyklus výrobku, Vývoj nového výrobku, Management portfolia produktů, Inovace výrobků, Komercionalizace výrobků)
9) Cena a cenová politika (Cena v tržním prostředí, Metody tvorby cen, Cenová strategie, Přizpůsobení ceny)
10) Komunikace a stimulování prodeje (Model komunikačního procesu, Hlavní komunikační cesty /Reklama, Podpora prodeje, Práce s veřejností, Přímý marketing, Osobní prodej/, Plán marketingové komunikace)
11) Distribuční cesty (Cíle a význam distribuční politiky, Volba distribuční cesty, Velkoobchod, Maloobchod, Logistika distribuce)
12) Aplikace marketingu v oblasti služeb (bankovnictví, cestovní ruch), Mezinárodní marketing. Témata seminárních prací (formou případové studie): - Adaptace produktu na životní styl spotřebitele - Jak získat příslušný tržní segment spotřebitelů - Vyhledejte webové stránky firem, které nabízejí stejný produkt. Porovnejte je a pokuste se stanovit jaké marketingové strategie uplatňují - Navrhněte obsahovou náplň webové stránky firmy (internetového obchodu), která chce obsluhovat studenty vysokých škol - Nové výrobky jako odpověď na kulturní rozmanitost - Reklama a kontroverzní produkty - Změna prodejního přístupu - Ochrana spotřebitele - Změna marketingové strategie - Zavedení nového produktu na trh - Koncept marketingové komunikace - Volné téma po konzultaci s vyučujícím
Marketing analyzuje informační, strategické a operativní propojení podniku s jeho prostředím, respektuje přitom suverenitu spotřebitele.