Charles Explorer logo
🇬🇧

Diploma Thesis Seminar 1

Class at Faculty of Arts |
ASG500106

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předběžný rozpis výuky: 1 1. 10.

Úvod, volba tématu, projekt práce, školitel 2 8. 10.

Workshop: výzkumná otázka 3 15. 10.

Workshop: rozvaha realizovatelnosti 4 5. 11.

Publikační praxe v akademické sféře (doc. Skovajsa) 5 12. 11.

Mám projekt a co teď? – diplomová práce a její náležitosti + plán zpracování práce 6 19. 11.

Struktura diplomové práce 7 26. 11.

Workshop: cíle DP a její struktura 8 3. 12.

Přehled literatury a jeho zpracování 9 10. 12.

Workshop: psaní přehledu literatury 10 17. 12.

Diskuse základních východisek práce 11 7. 1.

„Obhajoby“

Úkoly:     6. 10. (12:00)

Úkol 1 tabulka + v hodině

Téma práce, návrh výzkumné otázky 13. 10. (12:00)

Úkol 2 tabulka + v hodině

Rozvaha realizovatelnosti 21. 10.

Úkol 3

Moodle

První návrh projektu práce 25. 10.

Úkol 4

Moodle

Peer-review projektu práce 30. 10.

Úkol 5

Moodle

Projekt práce 1. 12.

Úkol 6

Moodle

Cíle práce (formulace a zdůvodnění) a návrh struktury práce (logická, ne kapitoly) 17. 12.

Úkol 7 v hodině

Přehled (teoretických) východisek práce, upřesnění/úprava cílů 7. 1.

Úkol 8 v hodině

„Obhajoba“ 14. 1.

Úkol 9

Moodle

Revize úkolu 7 na základě obhajoby 21. 1.

Úkol 10

Moodle

Peer-review východisek („posudek“) 28. 1.

Úkol 11

Moodle

Revize úkolu 9 na základě zpětné vazby = finální východiska práce (přehled literatury)

Annotation

The structure of the course follows the preparation of diploma thesis from its project to its substantive part (theoretical background), including working on the structure of the thesis, its goals and overal logic and argumentation. Students present the theoretical background of the thesis at the end of the course.

The course helps students with further development of their academic skills required for completing their theses, ie. working with research information, reviewing academic literature and other sources, using information and sources in students' own work and others. Students are encouraged to independently set their goals and tasks and manage to reach them within the course.

Students will present parts of their work in the course and receive feedback from the teachers and their peers and they will also give feedback themselves.