Plánované texty (iniciativě studentů se meze nekladou):
Texty jsou většinou dostupné přes db v knihovně, budou i v PDF a na katedře.
● "Saving Amina": Global Justice for Women and Intercultural Dialogue, Ethics & International Affairs, Volume 19.3 (Fall 2005)
● Kapitola z M. Castells, Communication Power
● Immanuel Wallerstein. (1997). Social science and the quest for a just society. The American Journal of Sociology, 102(5), 1241-1257
● 2004 ASA Presidential Address: For Public Sociology Michael Burawoy American Sociological Review Vol. 70, No. 1 (Feb., 2005), pp. 4-28 LINK na JSTOR
● Griswold, W. (1993). RECENT MOVES IN THE SOCIOLOGY OF LITERATURE. Annual Review of Sociology, 19(1), 455-467.
● Uitermark, J. (2004). Framing urban injustices: the case of the Amsterdam squatter movement.
● Sampson, R., Morenoff, J., & Gannon-Rowley, T. (2002). ASSESSING "NEIGHBORHOOD EFFECTS": Social Processes and New Directions in Research. Annual Review of Sociology, 28(1), 443-478.
○ (jeden z nejcitovanějších článků v letech 1999-2009 podle Thompson Reuters)
Výběr textů usiluje o pokrytí různých přístupů (přehledové statě, teorie, výzkumy) a témat, ale po dohodě je možno zařadit text jiný, jsem tomu otevřen.
Anotace a práce v semináři:
Cílem kursu je 1) seznámit účastníky s metodami efektivního čtení odborného textu v AJ; 2) předvést současná sociologická témata v aktuálních textech světových autorů a 3) rozvíjet formulační a prezentační schopnosti v cizím jazyce.
Pro atestaci je třeba 1) pravidělně (max. dvě absence) a aktivně (diskuse) se účastnit semináře; 2) vypracovávat krátké texty (min. 1-2 NS) v AJ na základě přečteného. Třetí možností je individuální úkol (po dohodě na začátku kursu) v podobě rozsáhlejší prezentace, eseje či projektu. Úroveň angličtiny nebude hodnocena, důležité je se pokusit!