Tematické okruhy kurzu (pořadí jednotlivých přednášek, zejména pak exkurzí ve firmách, se může měnit v závislosti na aktuálních potřebách)
Úvod do předmětu – Proč je důležité znát chování uživatele/diváka? Kolik a jaká data se v současnosti sbírají o uživatelích na webu? V čem nám data pomáhají a na co jsou naopak krátká?
Získávání, úprava a vizualizace dat.Jakou úroveň detailu potřebuje znát analytik, jakou šéfproducent a jakou dramaturg? Jak to zařídit, aby si všichni porozuměli? - Práce s databázemi (např. SQL), statistickými nástroji (např. R, SPSS) a vizualizačními nástroji (např. Tableau).
Příliš mnoho obsahu a jak se v něm vyznat. Kategorizace, doporučování a cílení na uživatele.
Segmentace uživatelů. Na základě čeho se dají uživatelé segmentovat? Co všechno víme/smíme vědět o uživatelích webu a jak je to v současnosti s ochranou osobních údajů na internetu (GDPR)?
Jak měřit kvalitu obsahu? Klíčové metriky a nástroje pro kvalitativní analýzu.
Obsahová analýza textu. Jaký je vztah psaného textu k videu a jak se oba formáty doplňují?
Obsahová analýza videa. Jak s daty pracuje Stream.cz, Mall.tv a nebo Netflix?
Úloha uživatelského testování v online světě. Kvalitativní a kvantitativní výzkum internetového video obsahu.
Návštěva Millward Brown – jakou roli hraje uživatelské testování v přípravě reklamních kampaní, jak moc se liší výsledná podoba reklamy od původního briefu?
Návštěva Plzeňského prazdroje – jak probíhá vývoj digitálních kampaní z pohledu zadavatele? Jak dlouhá je cesta od komunikačního briefu k finální exekuci?
Návštěva Seznam.cz – jakou roli hraje uživatelské testování v přípravě nových pořadů a seriálů?
Návštěva Mall.tv – jak se staví internetová televize na zelené louce? Jak se pracuje s cílovými skupinami na saturovaném konkurenčním trhu?
Prezentace student ů 1
Prezentace studentů 2
V rámci kurzu se seznámíte se současnou praxí analýzy internetového obsahu a jeho publika. Dozvíte se, jak se vyhodnocuje kvalita videí (a článků) a jak se pracuje s cílovými skupinami, a to na základě jak tvrdých dat, získaných z webové analytiky, tak výsledků kvalitativních a kvantitativních uživatelských testů.
Kurz bude zaměřen převážně prakticky a budeme v něm o daných tématech hodně diskutovat.
Sami si vyzkoušíte analýzu vybraných pořadů internetové televize Stream.cz nebo Mall.tv a doporučení pro jejich případnou úpravu, včetně vyhodnocení optimální cílové skupiny.