Témata hodin:
1. Základní rysy publicistického textu v porovnání s textem odborným
2. Druhy masmédií, důležité internetové zdroje
3. Referát/prezentace
4. Aktuální texty a audio/video z nejrůznějších oblastí (politika, kultura, společnost, věda) jako východisko pro následnou diskuzi. Pozornost je věnována rozvoji receptivních, produktivních i interaktivních dovedností.
FOJK- Язык средств массовой информации
Kurz je jednosemestrální, probíhá 1x2 hodiny týdně.
Určení kurzu: Kurz je určen studentům, kteří dokážou v ruštině bez problémů komunikovat na běžná a částečně i odborná témata (úroveň B1/B2 podle Společného evropského referenčního rámce).
Obsah kurzu: Hlavní náplní je práce s publicistickými texty, a to jak v psané, tak i v mluvené podobě - s ohledem na studovaný obor účastníků kurzu.
Atestace: Zápočet (3 kredity) je udělován za pravidelnou docházku a splnění zadaných úkolů.