Charles Explorer logo
🇨🇿

Management a marketing v kultuře I

Předmět na Filozofická fakulta |
ATK310029

Sylabus

Kultura jako proces. Produkce kulturních statků a služeb, multiplikace kulturních statků, distribuce kulturních statků a služeb, uchovávání kulturních statků, animace kulturních statků, směna a spotřeba kulturních statků a služeb

Tvůrci kulturních statků a služeb, jejich ekonomické a právní postavení, Typologie kulturních institucí.

Kulturní politika. Typologie kulturních politik, jejích subjektů, objektů, teoretických východisek, instrumentů, cílů a efektů.

Kulturní politika České republiky

Teoretické koncepce managementu a jejich historie. Možnosti a meze jejich aplikace v oblasti kultury.

Manažerské funkce a jejich praktické využití v kulturních institucích. Strategie, plánování, organizace procesů a útvarů, vedení a motivace spolupracovníků, informační procesy a kontrola.

Příprava, presentace a realizace projektu.

Anotace

Na základě uchopení kultury jako procesu tvorby a produkce kulturních statků a služeb, jejich multiplikace a distribuce, uchovávání, presentování, animace, směny a spotřeby jsou presentovány možnosti a meze ovlivňování těchto procesů prostřednictvím kulturně politického i podnikového managementu a metod a technik marketingu s důrazem na převažující neziskovost sektoru kultury.