Předmět se hlouběji zabývá následujícími tematickými okruhy:
-analýza základních pojmů psychologie učení
-nová východiska a přístupy relevantní pro školní učení:
-kognitivní psychologie
-vztah kognitivního, osobnostního a sociálního
-pojmy reflexe, sebereflexe
-regulace, autoregulace
-metakognice
-kognitivní socializace
-vybrané systémy stimulace učení a poznání a jejich psychologická interpretaci (počítač a internet, Lipmannova filosofie pro děti, Feuersteinovo instrumentální obohacování.).
-psychologická interpretace nedostatků a handicapů v učebním a poznávacím procesu, které vznikly v důsledku nejrůznějších podmínek a okolností, a které způsobují závažné problémy v kognitivním a osobnostním rozvoji dítěte.
-možnosti psychodidaktické aplikace nových přístupů pro konkrétní podmínky vyučovacího procesu
-teoretické zpracování vybraných témat, která jsou považována jako nezbytná pro psychologickou připravenost učitele.