Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction in pedagogy for teachers: teacher profession and education in contemporary society

Class at Faculty of Arts |
AUS119001

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.Pedagogika a její vědní profil, vztah k jiným vědám, vztah teorie a praxe.2.Vhled do proměny a povahy pedagogických diskurzů a jejich vliv na vzdělávání.3.Proces výchovy a jeho základní prvky, otázky výchovy v kontextu současného paradigmatu.4.Vzdělávací systém ČR, současná vzdělávací politika a její trendy.5.Základní legislativní a kurikulární dokumenty a jejich přesah do pedagogické praxe.6.České školství v mezinárodních srovnávacích studiích (PISA, TIMSS apod.).7.Institucionalizace výchovy, pedagogické modely školy, její význam a funkce, vztah rodiny a školy.8.Pojetí profese učitele a jeho role v současné škole.9.Školní třída jako sociální skupina, skupinové normy, skupinová dynamika.10.Alternativní systémy vzdělávání.11.Pedagogická komunikace v procesu výchovy a vzdělávání.12.Etická problematika a problematika hodnot v práci učitele.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět vede studenty k orientaci v oboru pedagogika a pochopení jejího významu v teoretické i praktické rovině. Cílem je seznámit studenty se základními pedagogickými kategoriemi a vytvořit podmínky pro to, aby studenti získali předpoklady k analýze základních problémů výchovy, vzdělávání a současného školství v souvislosti se společenským vývojem a soudobými pedagogickými diskursy.

V kontextu jednotlivých tematických oblastí budou studenti schopni kriticky uvažovat nad možnostmi, podmínkami a funkcemi současné školy, a zároveň aplikovat teoretické poznatky do pedagogické praxe. Nedílnou součástí předmětu je vést studenty k pochopení měnícího se pojetí profese učitele a přispět k vytváření jejich pozitivního postoje k této profesi.

Study programmes