Charles Explorer logo
🇬🇧

Russian literature of 20th-21st century (intepretation of texts)

Class at Faculty of Arts |
AVES00280

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Berelis, G.: Latviešu literat?ras v?sture. R?ga 1999.

Daujotyt?, V., Bukelien?, E.: Lietuviu literat?ra 1940-1995, 12. klasei. Kaunas 1995.

From three worlds. New Writing from Ukraine. Hogan, E. (ed.). Boston 1996.

Kubilius, V.: XX. amžiaus literat?ra. Vilnius 1996.

Lithuanian literature.Vilnius 1997.

Latviešu literat?ras v?sture III. R?ga 1999.

Parolek, R.: Litevská literatura. Praha 1996.

Parolek, R.: Lotyšská literatura. Praha 2000.

Tesařová, J.: Kapitoly z lotyškej a estónskej literatúry a kultúry. Bratislava 2001.

Pleroma. Mala Ukrajins´ka Encyklopedija Aktual´noji Literatury. Ješkiljev, V. a kol. (edd.). Ivano-Frankivs´k 1997.

Berelis, G.: Ne?d šo ?bolu. Tas ir m?kslas darbs. R?ga 2001.

CIMDI?A, A.: Dz?ve tekst?. Raksti par literat?ru. R?ga 2006.

Kvity v temnij kimnati. Současna ukrajins´ka novela. Danylenko, V. (ed.). Kyjiv 1997.

Latviešu rakstniec?ba biogr?fij?s. R?ga 2002.

Latviešu rakstnieku portreti. Laika spogu?z?mes. R?ga 2004.

Lietuvi? literat?ros enciklopedija. Vilnius 2001.

Naujausioji lietuviu literat?ra (1988-2002). Vilnius 2003.

Slovník pobaltských spisovatelů. Praha 2003.

Slovník ruských, ukrajinských a běloruských spisovatelů. Praha 2001.

TAB?NS, B.: Modernisma virzieni latviešu literat?r?. Riga 2003.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem semináře je poskytnout studentům základní metodologickou a tematickou průpravu pro vypracování postupových prací z oblasti ruské literatury v období od počátku 20. století doposud. Seminář bude zaměřen na a) kritéria výběru témat z dané oblasti a vyhodnocování jejich přínosu pro současnou literárněvědnou rusistiku/slavistiku; b) analýzu struktury práce

(poměr mezi zachycením stávajícího stavu a otázky přínosu bakalářské práce); c) prezentace jednotlivých částí; d) práci s odbornou literaturou. Důležitou složkou semináře je uvědomění si rozdílu mezi interpretací díla a jeho analýzou.

Seminář lze zaměřit i na interpretace/analýzy vybraných textů mimo rámec postupových prací, předpokládá se aktivní spoluúčast studentů na výběru materiálu. Získané poznatky a dovednosti lze využít i při zpracování diplomových prací.

Pokud student nevyužije semináře k přípravě postupové či jiné práci, získá zápočet za písemnou práci - analýzu vybraného textu sekundární literatury dle probíraných témat.