Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni A1 Evropského referenčního rámce pro jazyky. Cílem výuky je rozvíjení základních konverzačních schopností, osvojování gramatiky a rozšíření slovní zásoby. V kurzu se budou střídat cvičení výslovnosti zaměřená na artikulaci "obtížných" litevských zvuků (jako jsou např. e, e, o), cvičení recepce mluvené adaptované litevštiny a ortografická cvičení rozvíjející jak pasivní používání jazyka, tak i aktivní komunikaci. Slovní zásoba bude rozšiřována podle postupně probíraných tematických okruhů (oblast každodenního života, témata nutná pro filologa - lituanistu). Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá úrovni A2 Evropského referenčního rámce pro jazyky.
1. Rodina. Příbuzenské vztahy, deklinace zájmen (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
2. Předložky a slova označující časové vztahy, vyjadřování času. Minulý čas sloves (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
3. Označování dnů, týdnů, měsíců, data. Formy sloves budoucího času (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
4. Denní režim, činnosti v jednotlivých fázích dne (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie)
5. Práce a povolání (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
6. Kalendář, roční období (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
7. Počasí (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
8. Opakování probrané látky.
9. Jídlo a restaurace (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
10. Nákupy, potraviny (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
11. Nákupy, oblečení (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
12. Město a civilizace: doprava; instituce; orientace (poslech/četba textů, cvičení výslovnosti, cvičení ortografie).
13. Opakovací lekce. Základní studijní literatura: Cesko - Gruzinska Konverzace Websites: http://www.goethe-verlag.com/book2/KA/KACS/KACS002.HTM