Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití metod a technik dramatické výchovy při výuce ruského jazyka

Předmět na Filozofická fakulta |
AVES01092

Sylabus

Úvodní setkání. Dramatická výchova a její místo v kurikulu školy. Dramatická výchova a další paradivadelní systémy.

Dramatická výchova v kontextu Ruska

Cíle a kompetence jazykových dovedností skrz DV

Metody, techniky a jejích využití

Hra jako základní metoda – druhý her a jejích pravidla

Hra v roli – učitel v roli/žák v roli

Výběr a zpracování vhodného tématu či předlohy pro využití dramatické výchovy ve výuce jazyků

Tématické hodiny – práce skrz určité téma (ve měste, v restauraci, na poště atd.)

Tématické hodiny – práce skrz určité téma (ve měste, v restauraci, na poště atd.)

Tématické hodiny – práce skrz určité téma (svátky, popis osoby, seznámení atd.)

Tématické hodiny – práce skrz určité téma (svátky, popis osoby, seznámení atd.)

Tématické hodiny – práce s pohádkami

Tématické hodiny – práce s pohádkami

Anotace

Dramatická výchova patří mezi prožitkové učení, učení zkušeností. Dovoluje žákům vstoupit do role a prožít danou situaci. Rozvíjí jejích komunikační a sociální dovedností. Využívá tři učebních stylů – zrakový, sluchový a pohybový. Podporuje vzájemnou spolupráci žáků a zlepšuje jejích schopnost naslouchat jeden druhému.

Získané znalosti: Dramatická výchova a její místo v kurikulu školy a pedagogických směrech.

Získané dovednosti: Student bude schopen připravit a vést jazykovou lekci s využitím prvků dramatické výchovy. Využít metod dramatické výchovy při výchově, vzdělávaní a rozvíjení kompetenci žáků.

Vyučující: Mgr. Oksana Kaplanová