Úvodní setkání. Dramatická výchova a její místo v kurikulu školy. Dramatická výchova a další paradivadelní systémy.
Dramatická výchova v kontextu Ruska
Cíle a kompetence jazykových dovedností skrz DV
Metody, techniky a jejích využití
Hra jako základní metoda – druhý her a jejích pravidla
Hra v roli – učitel v roli/žák v roli
Výběr a zpracování vhodného tématu či předlohy pro využití dramatické výchovy ve výuce jazyků
Tématické hodiny – práce skrz určité téma (ve měste, v restauraci, na poště atd.)
Tématické hodiny – práce skrz určité téma (ve měste, v restauraci, na poště atd.)
Tématické hodiny – práce skrz určité téma (svátky, popis osoby, seznámení atd.)
Tématické hodiny – práce skrz určité téma (svátky, popis osoby, seznámení atd.)
Tématické hodiny – práce s pohádkami
Tématické hodiny – práce s pohádkami
Dramatická výchova patří mezi prožitkové učení, učení zkušeností. Dovoluje žákům vstoupit do role a prožít danou situaci. Rozvíjí jejích komunikační a sociální dovedností. Využívá tři učebních stylů – zrakový, sluchový a pohybový. Podporuje vzájemnou spolupráci žáků a zlepšuje jejích schopnost naslouchat jeden druhému.
Získané znalosti: Dramatická výchova a její místo v kurikulu školy a pedagogických směrech.
Získané dovednosti: Student bude schopen připravit a vést jazykovou lekci s využitím prvků dramatické výchovy. Využít metod dramatické výchovy při výchově, vzdělávaní a rozvíjení kompetenci žáků.
Vyučující: Mgr. Oksana Kaplanová