Charles Explorer logo
🇨🇿

Využití dramatické výchovy ve vyučování

Předmět na Filozofická fakulta |
AVES01115

Sylabus

1. Úvodní hodina – seznámení, základní principy práce, požadavky, první ochutnávka

2. Inspirace vlastní zkušeností – Bratři

3. Inspirace vlastní zkušeností – Žáci a učitelé

4. Inspirace vlastní zkušeností – Vrstevníci

5. Inspirace textem – Jan Neruda (Dům U Tří lilií)

6. Inspirace textem – Dobytí Jeruzaléma křižáky dvojíma očima

7. Inspirace textem – Karel Hynek Mácha (Marinka)

8. Inspirace obrazem – Do Ameriky!

9. Inspirace obrazem – Ilustrace M. Velíška v Babičce Boženy Němcové

10. Inspirace obrazem – Sláva a pád Napoleona Bonaparta

11. Prezentace lekcí a diskuse o nich.

12. Prezentace lekcí a diskuse o nich.

13. Prezentace lekcí a diskuse o nich

Anotace

Metoda a techniky dramatické výchovy mají mnoho využití ve školním vyučování. Praktický seminář si klade za cíl představení různých technik a možností jejich kombinací ve škole. Na konkrétních příkladech vyučovacích lekcí zažijí studenti nejdříve částečnou a pak i plnou hru v roli jako aktéři. Součástí lekcí bude i teoretický kontext, reflexe vlastní práce, reflexe práce skupiny a hodnocení práce. V závěru kursu studenti jednotlivě nebo ve skupinách (dle dohody) připraví vlastní lekci, v níž budou zkoumané způsoby práce využity. Nad připravenými lekcemi bude vedena společná diskuse, dojde i na praktické ukázky vybraných částí. Základem semináře bude práce přímo v hodinách a částečně i domácí příprava – práce na přípravě vlastní lekce. Přiložený návrh jednotlivých lekcí je především inspirativní. Dle složení konkrétní skupiny studentů může dojít k tematickým změnám na základě vzájemné dohody.

Vyučující: Iva Vachková