Volba tématu. Charakter práce.
Vyhledávání bibliografických podkladů. Bibliografie a jejich sestavování.
Pracovní plán. Obsah jako pracovní osnova.
Vytvoření konečné verze konspektu práce.
Příprava teoretické části práce.
Příprava analytické části práce. Zásady shromažďování a analýzy potřebného materiálu.
Diskuse o vybraných teoret. problémech na základě studia odborné literatury týkající se zvoleného tématu.
Diskuse o vybraných teoret. problémech na základě studia odborné literatury týkající se zvoleného tématu.
Diskuse o vybraných teoret. problémech na základě studia odborné literatury týkající se zvoleného tématu.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Analýza shromážděného materiálu. Vybrané problémy.
Cílem semináře je poskytnout studentům metodologickou a tematickou průpravu pro vypracování bakalářské práce z oblasti synchronní baltské jazykovědy a litevské a lotyšské literatury 19. a 20. století. Seminář bude zaměřen jednak na analýzu jednotlivých částí a aspektů vznikajících bakalářských prací, jednak na praktické písemné zpracování zvoleného (zadaného) tématu bakalářské práce. Tento rozbor či korekce se bude týkat jak koncepce a metodologie bakalářské práce, tak i stylu, formulací a formální stránky psaní odborného textu, včetně bibliografie a způsobu citování. Pozornost bude rovněž věnována práci s odbornou literaturou a zpracovávání dílčích otázek.
Slovanské literatury
Program v LS
Studenti v předstihu odevzdají část (nejlépe 1 ucelenou kapitolu, tj. asi 10 NS) své bakalář./dipl. práce, která bude rozeslána dalším účastníkům kursu. Hlavním bodem programu je tedy jednak vystoupení, v němž student přednese zprávu o rozpracovanosti své práce, posunech v jejím zpracování v porovnání se ZS, popř. problémech, na které narazil apod.
Prezentace práce je zároveň i „nácvikem“ obhajoby jako součásti SZK.
Následuje 2. hlavní bod, diskuse: připomínky, otázky a podněty z pléna k obsahu práce; na podněty student vzápětí reaguje.
Součástí vystoupení může popřípadě být také prezentace odborného textu (na základě vlastního výběru studenta) inspirativního pro práci.
Posluchači se posléze mohou vyjadřovat i ke způsobu prezentace (rétorické stránce vystoupení).