- úvod do problematiky předmětu
- ergoterapie - historie a současnost, rozdělení ergoterapie
- analýza aktivit - úvod, zadání semestrální práce
- analýza aktivit zaměřená na aktivitu a jedince, adaptace a stupňování aktivity
- základní filozofie ergoterapie, smysluplná činnost, význam činnosti pro jedince
- základní terminologie v ergoterapii, profil profese ergoterapeuta, možnosti uplatnění v ČR a v zahraničí
- ergoterapeutický proces - hodnocení v ergoterapii, formulování cílů a plánů
- profesní organizace ergoterapie, etický kodex ergoterapeuta, standardy praxe
- vymezení rolí v týmu, interprofesní tým, spolupráce v týmu
- úvod do ADL (activities of daily living)
- úvod do hodnocení ADL
- organizace osob s disabilitou, abilympiáda, paralympiáda
- úvod do ergoterapie v pediatrii
- úvod do ergoterapie v sociálních službách
- úvod do ergoterapie u spinálních pacientů
- úvod do ergoterapie v neurologii
- úvod do ergoterapie v geriatrii
- úvod do kognitivních funkcí
- úvod do hodnocení kognitivních funkcí
- ICF z pohledu ergoterapeuta, kazuistika
- úvod do ergoterapie u osob s mentální disabilitou
- úvod do ergoterapie v psychiatrii
- úvod do předpracovní a pracovní rehabilitace
- úvod do ergoterapie v paliativní péči
- úvod do ergoterapie v komunitní péči
Students will get elementary informations about the Occupational Therapy itself; will review primary theories and models used in O.T.. They will also learn the importance of O.T. and its position in the system of comprehensive rehabilitation.
Students will understand the different O.T. apporaches, be able to set the primary therapeutical goals and get acquainted with the group work. They shloud also get the summary of the possibilities of the use of Occupational Therapist and the situation and problems of people in disabling situation.
Emphasis is placed on practical introduction to the field of occupational therapy through their own experiences and excursions.