- Teorie ergoterapie (pojem teorie, proč je teorie v ergoterapii důležitá, humanismus, teorie učení)
- Modely a přístupy v ergoterapii – přehled; biomedicínský a biopsychosociální model, ICF
- Client Centred Practice (CCP)
- Kanadský model výkonu zaměstnávání (CMOP)
- Kanadské hodnocení výkonu zaměstnávání (COPM) – základní východiska a praktické využití v ergoterapii
- Ergoterapie u osob z odlišného kulturního prostředí
- Modely a přístupy v ergoterapii - biomechanické a neurovývojové
- Modely a přístupy v ergoterapii - psychosociální a kognitivní přístupy
- Model lidského zaměstnávání dle Kielhofnera (MOHO) - základní východiska a praktické využití v ergoterapii
- Úvod do KAWA modelu
- Prostředí v kontextu ergoterapeutických modelů
Student naváže na své znalosti z předmětu Úvod do ergoterapie a bude moci dále prohlubovat tyto znalosti z hlediska propojení ergoterapeutické teorie s praxí formou praktických cvičení. Student se seznámí s problematikou ergoterapeutických teoretických modelů, přístupů a konceptů, které se v ergoterapii používají.
Výstupem učení je, aby student získal odpovídající představu o teoretických základech, ze kterých obor ergoterapie vychází, a o provázanosti teorie a praxe.