Tematické okruhy ke zkoušce z pedagogické psychologie
Úvod do pedagogické psychologie; Pedagogická psychologie jako věda
Základní pojmy, vztahy mezi pedagogickými disciplínami
Metody pedagogické psychologie, jejich význam a použití v praxi
Základní koncepce osobnosti
Vlivy utvářející osobnost - vnější, vnitřní
Činitelé působící ve výchově a učení
Současné pojetí výchovy z hlediska pedagogické psychologie, aktuální problémy výchovy
Výchova a sebevýchova
Učení - pojem, definice, druhy, styly učení
Strukturování učiva
Autoregulace učení a její podmínky
Pohotovost k učení, problematika dětí s učením
Psychologie osobnosti učitele, typologie učitele, autoregulace a sebepoznání
Pedagogická komunikace s žáky, s rodiči, s dalšími učiteli, psychology
Zvládání školní zátěže
Příčiny neprospívání žáka (podmíněné osobností žáka,osobností učitele, rodinou, školou)
Školní psychohygiena
Stres ve škole, projevy stresu, důsledky stresových situací
Týrání a zneužívání dětí, psychologická a pedagogická první pomoc
Ke zkoušce přineste seznam prostudované literatury.
Předmět pedagogická psychologie seznamuje studenty s psychologickýmí úskalími výchovně vzdělávacího procesu, ale i u edukačních činností u nemocných. Pozornost je věnována významným problémům, jako je psychologická problematika nemocných, psychologické problémy jedinců, kteří se věnují získávání poznatků a dovedností.
Je poukázáno na výchovnou a vývojovou problematiku dítěte, faktory, které v nemoci ovlivňují edukační činnost zdravotnického personálu. Předmět se zamýšlí i nad osobností učitele a dalších jedinců, kteří se zabývají edukační činností - sestry, porodní asistentky.