Přednášky
//
Poruchy funkce jater, žlučových cest. Poruchy exokrinní funkce pankreatu
Poruchy endokrinních regulací. Hypotalamo-hypofyzární poruchy.
Poruchy funkce nadledvin
Poruchy štítné žlázy a příštitných tělísek
Poruchy endokrinního pankreatu, diabetes mellitus / Maruna
Poruchy reprodukce
Patofyziologie aferentní části nervového systému, poruchy čití, bolest
Patofyziologie eferentní části nervového systému, poruchy motoriky, myopatie
Degenerativn í onemocnění CNS
Poruchy speciálních smyslů
Poruchy pojivové tkáně
Patofyziologie nádorového bujení
Reakce zánětlivá a stresová
Poruchy imunitních reakcí
//
Semináře
//
Interaktivní seminář nebo kazuistiky - Plíce, ledviny, vnitřní prostředí
Test a kazuistika - respirace, ledviny a vnitřní prostředí
Vyšetření poruch GIT systému
Interaktivní seminář nebo Kazuistiky - GIT
Vyšetření poruch endokrinního systému
Interaktivní seminář nebo Kazuistiky - Endokrinologie a metabolismus
Vyšetření nervového systému
Interaktivní seminář nebo kazuistiky - Neurologie
Test a kazuistika - GIT, endokrinologie, nervový systém
VI. shrnující blok - kroužkoví učitelé neučí
VII. Shrnující blok - kroužkoví učitelé neučí
//
Speciální semináře
//
Patofyziologie a biochemie kostí, osteoporóza
Autoimunita, poruchy střevní imunity
Patofyziologie dutiny ústní
Cytokiny I
Patofyziologie bolesti
Patofyziologie smyslů
Shrnující kazuistiky I
Cytokiny II
Interaktivní seminář - stres, obecná patofyziologie
Shrnující kazuistiky II
Interaktivní seminář - neoplazie
Shrnující kazuistiky III
Patologická fyziologie navazuje na studium teoretických předmětů a představuje přímé spojení s obory klinickými. Studuje příčiny a mechanismy vzniku nemocí a jejich symptomů, zabývá se funkčními změnami organismu, orgánů, tkání a buněk během vzniku a rozvoje nemocí.
Cílem výuky je vybavit studenty poznatky o biologických příčinách a mechanismech rozvoje patologických stavů. Důraz je kladen na změny funkce organismu provázející lidská onemocnění.
Výuka je realizována formou přednášek a seminářů. Seminární výuka má více forem a snaží se, aby se studenti nejen poznatkům učili, ale učili se také poznatky sami vyhledávat, hodnotit, pracovat s nimi.
Výuka začíná systematickým probíráním patofyziologie orgánových systémů (přibližně odpovídajícím klinickým oborům) a v jejím průběhu jsou probírány obecné patofyziologické děje, které prostupují klinickými obory. Předměty Patologická fyziologie 1 a Patologická fyziologie 2 na sebe plynule navazují.